După un an de la lansarea platformei de plată online Aqmeter, aproape 2.500 de conturi online au fost create pentru plata serviciilor de salubritate Brai-Cata, multi având mai multe conturi pentru care plătesc facturile, cum este și cazul companiilor care administrează mai multe asociații de proprietari, arată raportul anual generat de sistemul electronic. Potrivit managerului general al companiei, Bogdan Constantinescu, sumele tranzacționate prin intermediul acestei aplicații accesibile pe site-ul braicata.ro au fost de 521.884,06 lei.

O dată cu lansarea noului sistem de plată online, prin intermediul site-ului braicata.ro și aplicației Aqmeter, la finalul anului 2020, o parte dintre beneficiarii serviciilor de salubritate oferite de Brai-Cata s-au înscris pe platforma online.
„Având în vedere faptul că tot mai mulți români preferă să opteze pentru plata online a serviciilor, am pus la dispoziția abonaților noștri nu mai puțin de cinci metode de plată de la distanță, astfel încât fiecare să poată alege ce îi este la îndemână.  
Desigur, așteptările noastre au fost mult mai mari, însă numărul celor înscriși în platformă a fluctuat la început, pentru ca în ultimele luni să rămână la o medie de aproximativ 150 de abonări constante. Totalul utilizatorilor înscriși este de 2.432, însă există utilizatori care plătesc pentru mai multe contracte, cum este cazul companiilor care administrează asociații de proprietari, așa că numărul real al beneficiarilor este mult mai mare. Sumele tranzacționate prin platforma online a fost, în 2021, de 521.884,06 lei.
Desigur, pe lângă sistemul Aqmeter oamenii au avut la dispoziție încă patru variante de plată de la distanță, așa că alte câteva mii de oameni au plătit constant facturile prin intermediul rețelelor de comercianți ce au afișată sigla PAYPOINT, aplicației UN-DOI, platformei PAGO sau prin internet banking”, a declarat Bogdan Constantinescu, managerul general al Brai-Cata, companie care desfășoară activități de salubrizare în județele Brașov, Hunedoara, Vâlcea, Călărași, Brăila și Giurgiu.
Astfel, abonații Brai-Cata pot achita facturile, fie direct din casă, fie când merg la cumpărături, prin intermediul automatelor de plată. Iată cum se procedează, în fiecare variantă disponibilă:

INTERNET BANKING – Aceasta este o opțiune accesibilă prin intermediul oricărei aplicații bancare asociată contului utilizatorilor, atât de pe computer, cât și de pe telefonul mobil.
Cum se procedează:
După deschiderea aplicației și autentificarea cerută de bancă, apeși opțiunea „Plată”, pentru a deschide pagina în care poți completa contul de plată al furnizorului, suma de plată și detaliile legate de numărul facturii sau codul de client. Plata va fi realizată după ce confirmi printr-un cod PIN sau prin intermediul aplicației token, datele de securitate cerute de bancă, pentru a permite efectuarea plății.

PAYPOINT este principalul operator de încasare plăți, încărcare electronică și transfer de bani, în puncte comerciale.

Cum se procedează:
– Plata facturilor Brai Cata se realizează prin scanarea codului de bare de pe factura tipărită sau digitală şi menționarea sumei de plată. Se poate plăti în baza facturii curente sau utilizând o factură mai veche şi precizând vânzătorului suma care urmează să fie achitată. Se poate plăti şi altă sumă decât cea de pe factură.

UN-DOI este o aplicație prin intermediul căreia poți plăti facturi, asigurări sau roviniete, îți poți încărca telefonul în orice rețea și poți alimenta contul de gaming sau TV. Aceasta oferă mai multe opțiuni de plată.
Cum se procedează:
– Debit direct – Debitul direct este un transfer automat realizat de bancă în contul furnizorului pe baza unui acord semnat la bancă, prin care banca este mandatată să efectueze aceste plăți. Plățile se efectuează automat, în baza raportului de încasări și a contravalorii facturilor de încărcare electronică transmise de furnizor la bancă, în conformitate cu termenul de plată agreat prin contractul de colaborare. Avantajele acestei metode sunt: serviciul gratuit, economia de timp a partenerului un-doi, care nu este nevoit să se deplaseze până la bancă și plăți efectuate fără întârzieri.
– Depunere numerar în roboți bancari – În acest fel, plata se efectuează la robotul bancar situat în incinta sau exteriorul băncii prin scanarea codului unic de bare alocat fiecărui partener un-doi. Plățile effectuate sunt securizate și se decontează automat, în cursul aceleiași zile sau cel târziu a doua zi, conform codului de bare scanat aferent celor două servicii: încărcare electronică sau încasări facturi.
– Ordin de plată – Prin această metodă, plata se efectuează de către partenerul un-doi de la distanță, prin internet banking sau prin semnarea ordinului de plată la ghișeul bancar. Funcție de pachetul bancar agreeat cu banca, plățile efectuate prin ordin de plată pot fi gratuite. Avantajul acestei metode este necondiționarea prezenței fizice la o bancă pentru a depune sumele și controlul deplin asupra sumelor.
– Depunere la ghișeul băncii – pentru această modalitate de plată agențiile partenere sunt: CEC Bank, Credit Europe Bank și OTP Bank.

PAGO – oferă, de asemenea, posibilitatea efectuării a numeroase plăți, printr-o singură aplicație disponibilă pe App Store sau Google Play.
Cum se procedează:
După instalarea aplicației pe telefonul mobil, alegi furnizorul de servicii, apoi creezi un cont cu adresa de e-mail sau te conectezi prin Facebook, Google sau Apple. Pentru a plăti, alegi furnizorul, adaugi detaliile de autentificare (codul de client) și apeși „conectează cont”, iar în câteva secunde, datele contului se conectează cu aplicația.
În cazul în care nu ai cont online pe pagina furnizorului de servicii, aplicația te direcționează direct către pagina în care îl poți crea. Sunt acceptate carduri Visa, Mastercard sau Maestro.

BRAICATA.ro sau AQMETER.com – oferă posibilitatea plății directe a facturilor pentru serviciile de salubritate Brai Cata.
Cum se procedează:
– Intră pe BRAICATA.RO sau pe AQMETER.COM și creează-ți un cont online, apoi autentifică-te în contul creat, accesează pagina CONTRACT și achită contravaloarea facturii!
Pentru primirea facturii în format electronic, bifează opțiunea „FACTURA ELECTRONICĂ” specificând adresele de email la care dorești să primești documentul de plată.
Prin serviciul de notificări Annuntia, integrat în portalul online pentru abonați, poți beneficia și de notificări prin Email, SMS și mesaje push în aplicația mobilă privind: confirmarea de plată a facturilor, depășirea scadenței facturilor ori furnizarea serviciilor de salubritate în zona ta.
Pentru a primi notificări push în aplicație, trebuie să ai instalată, însă aplicația mobilă Aqmeter, respectiv versiunea 4.3.0 pentru Android și 4.2.5 pentru iOS și să accepți primirea notificărilor push.